De behandeling van uw bezwaar
- U krijgt een brief waarin staat dat wij uw bezwaar hebben ontvangen.
- Wij nemen uw bezwaar in behandeling. Als het nodig is, nemen we contact met u op.
- U moet uw bezwaar binnen 6 weken na de datum op het besluit aan ons sturen. Daarna hebben wij 6 weken de tijd om te reageren op uw bezwaar. Als dit niet lukt, dan krijgt u daar op tijd bericht over.
- U krijgt een brief met onze beslissing over uw bezwaar.
Iemand anders maakt bezwaar voor u
U mag iemand anders vragen om voor u bezwaar te maken. We ontvangen dan graag een schriftelijke machtiging (pdf, 128kb). U moet deze machtiging samen met het bezwaar aan ons meesturen. Advocaten hoeven geen machtiging aan te leveren.
Niet eens met beslissing over het bezwaar
Bent u het niet eens met onze beslissing over uw bezwaar? Dan kunt u in beroep gaan bij de rechtbank. In de brief met onze beslissing staat hoe u dat doet.
Juridische vragen
Heeft u hulp nodig bij uw bezwaar? Het Juridisch Loket biedt gratis hulp bij juridische vragen.
Liever via de post
Schrijft u liever een brief of heeft u geen DigiD of eHerkenning? Stuur uw bezwaar dan naar:
De Minister van Infrastructuur en Waterstaat
t.a.v. de afdeling JBZ van de RDW
Postbus 85
9640 AB Veendam
Dit moet u in ieder geval in uw bezwaar zetten en meesturen:
- de datum, uw naam, adres en uw handtekening
- tegen welk besluit u bezwaar maakt (stuur een kopie van de brief met het besluit mee, of noem het kenmerk van de brief)
- waarom u het niet eens bent met het besluit
- documenten die met het bezwaar te maken hebben (bijvoorbeeld foto’s, brieven of nota’s).
Wilt u in een gesprek uitleggen waarom u het niet eens bent met het besluit? Schrijf dan in uw bezwaar dat u gehoord wilt worden. Doe dit uiterlijk binnen 6 weken na de datum bovenaan de brief. Schrijf ook uw telefoonnummer in het bezwaar.